Una de les moltes coses bones que ens van dur els Jocs
Olímpics del 92 van ser les rondes de Barcelona. Va ser una solució necessària
per al trànsit rodat però no va estar exempta de perjudicis per als barris de l’entorn.
Ara, 20 anys més tard, en podem fer un balanç de pèrdues i aquestes no són gens
menystenibles.
En Joan Rogés ho explica molt bé en el seu bloc personal. La
Ronda de Dalt irromp en els barris de muntanya de forma contundent i és precisament
en els barris d’Horta-Guinardó on ho fa amb un impacte major. Tal com ho
defineix en Joan, la ronda de Dalt és una cicatriu que supura quan passa pels
nostres barris.
Les solucions a la ronda de Dalt han estat de les
reivindicacions veïnals més sostingudes en el temps i encara perduren. Per part
dels veïns i veïnes es parla de cobriment o semi cobriment i per part de l’administració
es parla de problemes tècnics per a poder-ho fer.
Com a grup municipal d’ERC ja vam demanar que es posés fil a
l’agulla en aquest tema. Entenem que hi ha trams de la ronda que difícilment
passaran pel cobriment i també entenen l’elevadíssim cost d’un projecte com
aquest, però també considerem que hi ha molts escenaris possibles fins arribar
a assolir la solució final.
En el mandat anterior i a petició nostra es va dur a terme
un estudi de mesures sonor reductores en el tram de la ronda de Dalt que passa
pel nostre districte. Ara fa dos mesos vam presentar un prec al per tal de
realitzar un estudi de mobilitat al voltant de la ronda de Dalt, en els barris
del districte d’Horta-Guinardó i el govern municipal es va comprometre a dur-lo
a terme.
En el proper plenari de districte que es farà dimarts 8 de
maig, com a grup municipal d’ERC-Rcat-DC presentem una proposta d’acord per tal
de projectar la recuperació del Passeig de la Vall d’Hebron entre la plaça
d’Alfons Comin i la plaça de Karl Marx amb l’objectiu que esdevingui un eix
cívic. Per a fer-ho proposem recuperar l’estudi de mesures sonor reductores
existent i realitzar l’estudi de mobilitat compromès. Però entenem que un
projecte d’aquesta magnitud no pot dur-se a terme sense comptar amb l’opinió de
les persones que hi viuen al voltant. Per això proposem que es faci un procés
de participació ampli i vinculant en els barris implicats (Sant
Genís, Teixonera, Vall d’Hebron, Montbau i Horta).
El projecte de recuperació del passeig de la Vall d’Hebron
s’ha de fer en el mandat actual i cal definir un pla d’etapes per tal de fer-lo
realitzable. Davant de la utopia d’un projecte irrealitzable pel seu cost i
davant de la manca de propostes del govern municipal actual i també de l’anterior,
volem fer una passa endavant i apostar per una proposta realitzable. Cobrir o semi
cobrir on sigui possible, guanyar espais públics de qualitat amb voreres amples
i carrils bici, unir els diversos equipaments que hi ha en aquest tram i dur a
terme els que hi ha previstos, connectar els barris a banda i banda, millorar
la connectivitat i l’accessibilitat; en definitiva recuperar que vam perdre fa
uns anys per a ús i gaudi de veïns i veïnes i per acostar de debó el parc
natural de Collserola als barris de muntanya d’Horta-Guinardó. Altres grans artèries
de tràfic com la Meridiana, la ronda del mig o la Gran Via han estat
transformades per a guanyar espai públic de qualitat i no veiem perquè no ha de
ser possible també a la Ronda de Dalt. Només cal definir el que volem
aconseguir i anar fent les actuacions necessàries per arribar-hi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada