Llegeixo amb sorpresa al diari que la redigora Imma Mayol ha proposat reduir la velocitat a 60 km/h en els trams on les rondes de Barcelona no estan cobertes o semi cobertes.
D’entrada em ve al cap aquella proposició d’acord que Esquerra vam presentar a inici de mandat en el districte d’Horta-Guinardó per a crear una comissió de treball per a estudiar mesures per a reduir el soroll i millorar l’accessibilitat a la Ronda de Dalt al seu pas per Montbau. Del tema accessibilitat no es va parlar, i del tema de sonorreducció es va veure que d’entre les solucions possibles, cap d’elles era barata.
També em ve al cap el darrer consell de barri de la Vall d’Hebron on la regidora del districte, Elsa Blasco, va dir que un cop analitzades les propostes de millora i el seu cost, això no es podria fer abans de l’any que ve, que és quan finalitza aquest mandat. Sí, però algunes millores com la millora del paviment. Ara bé, de reduir la velocitat no es va dir res de res.
Tot això em fa pensar que la proposta que fa la sra. Mayol és, recordant com s’anomenaven les actuacions de l’anterior president de la Generalitat, una “mayolada”. D’entrada ho és perquè no ho ha parlat amb ningú. Sembla que ni tan sols amb els seus socis d govern. No ho ha parlat amb cap entitat de mobilitat (RACC, PTP, etc…). Segurament no ho ha parlat ni amb la regidora del districte d’Horta-Guinardó, també d’ICV.
No entraré a discutir si la mesura és encertada o no. Si tot ajuda a reduir el soroll en aquest tram de ronda pot no semblar-me malament. Però no ens podem quedar només amb una reducció de velocitat. Ni que sigui per respecte a les persones que han treballat fins ara en cercar solucions al problema, això s’ha de plantejar de forma més seriosa i consensuada.
D’entrada el que sembla és que com les solucions proposades són cares, tirem pel dret amb una solució que no ens costarà ni cinc. Salomònic.
7 comentaris:
Tranquil que no parla només de reduïr velocitats. El que es va treballar a la comissió veïnal es veu reflectit en l'estudi i haurem de seguir treballant per veure com es concreta. Cap mitjà pot dir, amb serietat, que aquesta és la principal mesura.
Amb serietat o no, el Periodico ho planteja d'aquesta forma. Confiem en què podrem anar parlant d'aquest tema, també a nivell de districte.
La reducció de velocitats em sembla que influia en 2 decibels al soroll de la ronda. Com bé tú dius, és una improvització, i que no contempla un tema que és molt més complexe.
El dossier de la roda de premsa és públic, insisteixo si un periodista sols veu la reducció de soroll ... és igual, en parlarem i molt!
Dossier a http://w3.bcn.es/fitxers/premsa/plaaccio20102011final.124.pdf
Esto.. Pere, aún peor, el dossier de prensa (que he de suponer pactado por el gobierno) no sale nada de 60km/h en la ronda, o yo soy lerdo o no lo sé leer.
Lo cuál me hace pensar que conociendo como funcionan las ruedas de prensa: los periodistas buscan la chicha pero alguien se la tiene que dar. Es que lo de la reducción de 60km/h se lo ha sacado la regidora Imma Mayol a su cuenta y riesgo, o como mínimo lo ha sacado como tema esencial (si no estaba en la nota de prensa a lo mejor sí que forma parte del proyecto pactado en gobierno).
Lo cuál me lleva a plantearme otras cosas, y este no es el foro para tener este debate.
Ah.. sí, el chino tiene toda la razón del mundo
Bè, tenint en compte que el conseller tècnic del districte i el de mobilitat no es posen d'acord sobre aquest tema, considero ratificades les suposicions que faig a l'article.
N'haurem de parlar sobre aquest tema i estic d'acord en que aquest no és el millor espai per fer-ho.
Per cert, el comentari del xinés, és spam i ara mateix l'esborraré
Publica un comentari a l'entrada