Aquesta és la visió clara de l’empresa Infojobs. L’increment de persones a l’atur proporciona noves oportunitats de negoci, com per exemple el seu “pack de visibilitat”, on pel mòdic preu de 30 Euros al trimestre, es pot tenir accés a una comparativa d’algunes dades amb altres candidats inscrits en la mateixa oferta de treball com són: els anys d’experiència, el nivell màxim de vida laboral, el nivell d’estudis, els idiomes, les edats i el salari desitjat.
A mi no em sembla malament que les empreses especialitzades en qualsevol àmbit, inclòs el del mercat laboral, es dotin de nous mitjans per a millorar la qualitat dels seus serveis. El problema és que aquest servei en concret té un cost de 30 euros per a una persona que està buscant feina i que molt probablement es troba a l’atur.
Què passa llavors amb les persones que poden trobar-se en una situació de precarietat econòmica important? Em sembla que ens trobem davant d’una acció empresarial que comet un greuge ètic i que vulnera la igualtat d’oportunitats dels seus usuaris i aspirants a accedir a un lloc de treball. Aquest ha de ser un dret universal per a les persones i no pas una oportunitat de negoci per a les empreses que com Infojobs, opten per sagnar encara més l’economia dels que es troben en una situació d’incertesa laboral.
Caldria veure a més, si aquest servei vulnera o no el dret a la confidencialitat de les dades de les persones que surten en aquestes comparatives. En qualsevol cas, estigui dins del marc legal o no, em sembla indignant i patètic que d’una necessitat es faci un servei diguem-ne VIP, a canvi d’un pagament addicional.
2 comentaris:
Es un debat interessant el que planteges.
Unes premisses introductòries:
* Si Infojobs ha tingut èxit és perquè ha fet bé la feina i dóna un servei tant a treballadors com empreses.
* El fet de fer comparatives amb altres treballadors suposo que ha de ser legal, ho deus acceptar en donar-te d'alta, però és molt poc ètic.
* El fet de millorar la recerca de treball, mercat de treball, sembla que hauria de ser una competència de l'Administració Pública.
Infojobs el que ha fet es cobrir un ninxol de mercat i ha ofert uns serveis que abans oferien sense tan d'èxit les Oficines de l'INEM.
La meva opinió particular és que el Ministeri de Treball i la Conselleria de Treball haurien d'oferir serveis similars de forma gratuïta tant per treballadors com empreses. Així s'evitarien aquests abusos.
De tota forma, penso que no es pot demanar que sempre sigui el sector públic el que tregui les castanyes del foc.
Estic d'acord en el fet de que Infojobs, com altres empreses del sector, han aportat novetats en el servei a un mercat que abans era un calbari per als demandants de treball. Ara bé, cal imposar unes barreres ètiques. Això em recorda a aquestes empreses que et cobren per inscriure't en una borsa de demandants per a pisos de lloguer.
La pregunta és: aquests 30 euros que fa pagar Infojobs són realment útils per a trobar feina amb més facilitat? quina és la contraprestació real d'aquest servei? si no és així simplement estem davant d'un nou cas de classisme que proporciona uns ingressos extres a l'empresa que l'ofereix.
Publica un comentari a l'entrada