Ahir els usuaris de tren que entren a Barcelona pel sud, 160.000 segons algunes fonts, van patir un via crucis. I aquest és un problema que durarà, en principi, dos mesos. Deu n’hi dó.
L’alcalde de Barcelona diu que es va gestionar molt bé la crisi; que el dispositiu d’autocars va funcionar prou bé. Potser no sabia que la gent va fer mitja hora de cua per agafar un autocar. Potser no sabia que per fer el trajecte de Gavà a Barcelona la gent va tardar una hora o més. I potser no s’ha adonat de la patètica imatge que Barcelona va oferir ahir.
El president espanyol, accedeix a comparèixer al congrés per parlar de la crisi, però es nega a cessar a la ministra de foment (la incomptentent i xul·lesca ministra de foment), que segons i com, encara vindrà a dir-nos (un altre cop) la magnífica feina que han fet els responsables de rodalies. A l'ADN dels dirigents socialistes hi ha un gen que els impedeix dimitir.
El conseller Nadal, fa pilotes fora. Diu que la Generalitat no és responsable i que s’ha pres la millor decisió. Potser vistos els successos dels darrers dies, sí que finalment s’ha hagut d’optar per l’única solució prevista. Però és la Generalitat la responsable última del benestar i la seguretat de catalans i catalanes. I per tant, la Generalitat ha d’exigir una explicació immediata de per què hem arribat a aquesta situació. No fem com en la crisi del Carmel, en que la culpa al final no va ser de cap responsable polític. Responsables n’hi havia llavors i n’hi han ara. Per tant, exigim responsabilitats i dimissions a dojo per incompetents.
Jo vull saber per què ha passat això a Barcelona, i per què no va passar a Madrid, Saragossa, Sevilla, Toledo, Tarragona, Lleida...
Tot plegat és una vergonya. Tenen sort de la santa paciència que estan tenint els ciutadans i ciutadanes de Barcelona. Després de suportar el desastre col·lectiu en que ens hem vist immersos enguany, potser hauran de beatificar a tota la ciutat.
Per sort, no hem de lamentar víctimes en cap dels esvorancs que han sorgit al costat de les vies. No hi ha hagut la mateixa sort pel que fa a accidents laborals. D’aixó també n’hauriem de parlar algun dia.
Decididament el tren Payá funcionava molt millor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada